Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu (w skrócie UMWW):
telefon: +48 61 626 66 66
e-mail: kancelaria@umww.pl
adres korespondencyjny: al. Niepodległości 34, 61-714 Poznań
zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.lifeaftercoal.pl.
Daty publikacji i aktualizacji
Data publikacji strony internetowej: 13.11.2023
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 13.11.2023
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- nie wszystkie treści artykułów publikowane na stronie są dostępne cyfrowo,
- nie wszystkie dokumenty udostępnione do pobrania są dostępne cyfrowo.
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Oświadczenie sporządzono dnia: 13.11.2023
Data ostatniego przeglądu i aktualizacji: 19.03.2024
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Marta Mazurek, email: dostepnosc@umww.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 61 647 52 29, 601 646 698. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Informacja na temat procedury
Zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych każdy ma prawo zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu, zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu, wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie. Żądanie musi zawierać: dane kontaktowe osoby zgłaszającej, wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie, wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich – więcej
https://bip.brpo.gov.pl/pl
Dostępność architektoniczna budynków Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego
AL. NIEPODLEGŁOŚCI 34, 61-714 POZNAŃ
Dostępność wejścia
Główne wejście do budynku zlokalizowane jest od strony al. Niepodległości. Drzwi obrotowe oraz równolegle zamontowane drzwi otwierane przyciskiem dla osób ze szczególnymi potrzebami znajdują się na tym samym poziomie, co teren wokół budynku. Wejście jest ogólnodostępne w godzinach pracy Urzędu tj. od poniedziałku do piątku w godzinach od 07.30 do 15.30.
Dostępność parkingu
Przy budynku od ul. św. Barbary wyznaczono dwa ogólnodostępne bezpłatne miejsca parkingowe dla osób ze szczególnymi potrzebami. W przypadku pełnego obłożenia miejsc należy skontaktować się z ochroną budynku pod numerem telefonu umieszczonym na elewacji naprzeciwko miejsc parkingowych.
Do budynku prowadzą utwardzone dojścia oraz ścieżki fakturowe dla osób niewidomych. Brak utrudnień z wjazdem wózka z miejsca parkingowego na dojście prowadzące do budynku.
W pobliżu budynku zlokalizowane są przystanki komunikacji miejskiej o nazwie „Urząd Marszałkowski”. Do Urzędu można dojechać autobusem numer 168, 169 i 171.
Dostępność budynku
Przed drzwiami wejściowymi do budynku zamontowany jest znacznik TOTUPOINT, wskazujący wejście główne Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu oraz informujący o układzie przestrzennym kondygnacji 0 i 1 budynku. W budynku, po lewej stronie od wejścia znajduje się tyflomapa informująca o układzie przestrzennym budynku. Na parterze budynku, na wprost wejścia głównego znajduje się Punkt Informacyjny, obsługiwany przez posługującego się językiem migowym pracownika oraz wyposażony w pętlę indukcyjną.
Dostępność na wyższe kondygnacje zapewnia zespół czterech wind osobowych dostosowanych do osób ze szczególnymi potrzebami, z informacją głosową, zlokalizowanych w holu głównym. Wybieranie odpowiedniej kondygnacji odbywa się poprzez panele dotykowe zlokalizowane po obu stronach czterech wind. Panel przyzywowy windy posiada przycisk dogodny dla osób ze szczególnymi potrzebami. W holu głównym znajdują się schody prowadzące na pierwszą kondygnację oznakowane dotykowo i kontrastowo w sposób ułatwiający poruszanie się osobom niewidomym i niedowidzącym. Na pierwszej kondygnacji znajduje się Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich, wyposażony w pętlę indukcyjną oraz dostęp do tłumaczenia języka migowego online.
Na kondygnacji 0 oraz na kondygnacjach od 2 do 11 znajdują się pomieszczenia higieniczno-sanitarne przystosowane dla osób ze szczególnymi potrzebami, wyposażone w system przywoławczy (dzwonki). Wszystkie pomieszczenia higieniczno-sanitarne na poziomie 0 są opisane dotykowo.
Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu ma wypracowane procedury ewakuacji osób z niepełnosprawnościami.
W przypadku niemożności samodzielnego dotarcia do danej komórki Urzędu, zlokalizowanej na wyższych kondygnacjach, istnieje możliwość zejścia pracownika lub uzyskania pomocy w doprowadzeniu na daną kondygnację. Celem uzyskania pomocy należy zgłosić się do pracownika Punktu Informacyjnego zlokalizowanego w holu głównym.